New Research Honorary and Emeritus

From now, Full Professors:  Félix Lobo y Javier Ruiz-Castillo have become Honoray Members in the Institute of Economics of Universidad Carlos III de Madrid. Luis Corchón  becomes Professor Emeritus of the Department of Economics at the Carlos III University of Madrid.

Félix Lobo is graduated in laws and Phd in Economics.  He became  Full Professor in Universidad de Santiago de Compostela and Universidad de Oviedo in 1980. From 1990 to 2017 he had a position as Full Professor in Universidad Carlos III de Madrid. He has been General Manager of Chemistry and Sanitary Products, President  of La Agencia Española de Seguridad Alimentaria y Nutrición and currently, he is the  President of Comité Asesor para la Financiación Farmaceútica del Sistema Nacional de Salud. In 2009, H.M. Juan Carlos I, awarded him with  la Gran Cruz de la Orden Civil de Sanidad.

Javier Ruiz-Castillo, Phd in Economics in  Northwestern University, has been Full Professor in la Universidad Complutense de Madrid, General Manager of Instituto Nacional de Estadística and from 1990 to 2017, Full Professor in  Universidad Carlos III de Madrid. His research has focused on Welfare Economics and Public Economics and recently on Scientometrics.

Luís Corchón, Phd in Economics in  Universidad Complutense de Madrid and London School of Economics has been full professor in University of Alicante (1988-1996), UPF (1996-1997) and Universidad Carlos III de Madrid Since 1997. His research focuses in Industrial Organization and mechanism design.